Tedavi olmak için Sağlık Bakanlığının hastanelerini tercih edenler, muayeneye randevu alarak gitmeye alıştı.
3 yılda toplam 81 milyon randevunun alındığı Sağlık Bakanlığının hastane randevu sistemine başvuru sayısı her geçen yıl arttı, muayenelerin artık yüzde 40'ı randevuyla yapılır hale geldi.
Sağlık Bakanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürü Hakkı Öztürk'ten alınan bilgiye göre, uygulamanın başladığı 22 Şubat 2010'dan bugüne hastane randevu sistemine 81 milyon çağrı geldi.
Başlarda 100 bin civarında olan başvuru sayıları, ilerleyen yıllarda artarak milyonlu rakamlara ulaştı.
Geçen yılın ocak ve şubat aylarında sisteme 2,5 milyon başvuru yapılırken, marttan itibaren sayı 3 milyonu buldu. Nisandan-aralıkta 3-3,5 milyon kişi hastane randevu sistemini kullandı.
Bu yılın başından itibaren ise hastane randevusu alanların sayısında büyük artış oldu. Sistemden ocakta 4 milyon 400 bin, şubatta 5 milyon, martta 5 milyon 600 bin, nisanda 5 milyon 400 bin, mayısta ise yaklaşık 5 milyon 800 bin randevu alındı.
-"Alo" demek kolay geliyor
Randevuların büyük bölümü, bakanlığın "Alo 182 Çağrı Merkezi" aranarak alınıyor. Bu yıl telefonla 3 milyon 472 bin (yüzde 60.58), internetten "www. hastanerandevu.gov.tr" adresi üzerinden ise 2 milyon 27 bin (yüzde 35.57) kişi muayene randevusu aldı. 232 bin (yüzde 4.05) kişi ise yeni başlayan uygulamayla akıllı telefon yoluyla randevu almayı tercih etti.
-"Memnuniyet oranı yüzde 97"
Sağlık Bakanlığı Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürü Hakkı Öztürk, hastane randevu sistemine günde 250 binin üzerinde çağrı ulaştığını, muayenelerin yüzde 40'ının randevuyla yapılır hale geldiğini bildirdi.
Anketler yoluyla uygulamayla ilgili sürekli geri dönüş aldıklarını ifade eden Öztürk, "Hastaların yüzde 75-80'i randevularına uyum gösteriyor. Memnuniyet oranı yüzde 97" dedi.
Öztürk, problemlerin yüzde 2'sinin hekimden, yüzde 1'inin ise otomasyondan kaynaklandığını bildirdi.
-Randevu sistemi nasıl işliyor?
Hastane randevuları, "Alo 182 Çağrı Merkezi" aranarak, "www. hastanerandevu.gov.tr" adresi üzerinden ya da akıllı telefonlara yüklenen uygulamalar yoluyla alınabiliyor.
En erken 1 gün sonrası için randevu alınabiliyor. Randevu saatinin en az 80 dakika öncesinde iptal yapılabiliyor ve başka tarihli randevu oluşturulabiliyor. Bir sağlık kurumunun belli bir polikliniğinden, bir gün içinde en fazla 1 randevu alınabiliyor. Bir günde bir sağlık kurumundan farklı poliklinikten alınmak kaydıyla en fazla 2 randevu için işlem yapılabiliyor.
Telefonla bir kişi kendisine ve yakınlarına her aramada toplamda en fazla 4 randevu alabiliyor. -
Ankara
kaynak:hbr.com