1.9.Komisyonların görev, yetki ve sorumlulukları
1.9.1. İtiraz inceleme komisyonunun görev, yetki ve sorumlulukları
Sağlık kurumu itiraz inceleme komisyonu; sağlık kurumları tarafından yapılan itirazların
Kurum kayıtlarına girdiği tarihten itibaren 5 (beş) iş günü içerisinde toplanır. Sağlık kurumu
itiraz inceleme komisyonu, sağlık kurumları tarafından itiraz edilen başvuru numaralarına ait
fatura eki belgeleri inceler. Sağlık kurumu itiraz inceleme komisyonu, gerektiğinde örneklenen
diğer başvuru numaralarına ait fatura eki belgeleri de inceleyebilir.
Sağlık kurumu itiraz inceleme komisyonu, itiraza konu başvuru numaralarına ait fatura eki
belgelerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi sağlık kurumlarından talep etme yetkisine sahiptir.
İncelenen başvuru numaralarından oybirliği ile karar alınanlar için medula hastane sistemi
üzerinde yapılması gereken değişiklikler sağlık kurumu itiraz inceleme komisyonu ya da sağlık
sosyal güvenlik merkez müdürü tarafından görevlendirilen personel tarafından yapılır.
Oybirliği ile karar alınamayan diğer başvuru numaralarına ait fatura eki belgeler ise itirazın
konusuna göre medula hastane sistemi üzerinden sağlık kurumu mevzuat inceleme komisyonu
ya da sağlık kurumu ihtisas inceleme komisyonuna intikal ettirilir.
Komisyonda alınan kararlar tutanak altına alınarak sağlık kurumuna tebliğ edilir.
(Ek: 23/11/2012-2012/36 Genelge 3. md.) Ancak, kesintilerle ilgili olarak Kurum içi
birimlerden veya Kurum dışından görüş alınması gerektiğinde yazışmalar sonuçlanıncaya
kadar, kesinti uygulanan takipler genelgenin 1.8.2. ve 1.8.3.maddelerinde belirtilen
komisyonlara gönderilmeyecektir. Anılan takipler görüş alındıktan sonra sağlık kurumu itiraz
inceleme komisyonunca değerlendirilecek, gerekmesi halinde 1.8.2. ve 1.8.3.maddelerinde
belirtilen komisyonlarına gönderilecektir.
BU MADDE DE BELİRTİLEN HUSUSLARA UYAN İHTİLAFLI DURUMLARDA LÜTFEN KULLANIN !!!