Derneğimiz yetkililerinin 03.02.2015 tarihinde Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı’nda, Muhasebe Daire Başkanlığı Proje Eğitim Şube Müdürlüğü yetkilileriyle birlikte yapmış olduğu “e-faturaya geçiş” çalışma toplantısından edinilen bilgiye göre;
* Sosyal Güvenlik Kurumu 28.01.2015 tarihli duyuruda belirtildiği üzere Şubat ayı sonunda e-faturaya geçiş yapacağı,
* Hastaneler tarafından Kuruma kesilecek fatura türünün “Temel Fatura” olacağı,
* e-faturaya geçişten ötürü faturalandırma usul ve süresinde bir değişiklik yapılmayacağı,
* Tek tek fatura kesilen “Diğer Grubundaki” (İş kazası, Adli Vaka, Trafik Kazası ve Yurtdışı) işlemlerin e-faturaya geçince faturalandırma usulünde bir değişiklik yapılıp yapılmayacağının, Kurum içi istişare toplantısında kararlaştırılacağı,
* Fatura iptali gerektiren durumlarda Kurumun sistem üzerinden iade faturasımı keseceği yoksa faturanın iptal edildiğini belirten yazınınmı SHS’lere verileceği; Gelir İdaresi Başkanlığıyla yapılan görüşmelere göre karar verileceği,
* Kuruma e-fatura kesecek SHS’lerin; şimdilik Gelir İdaresinin mevzuatına göre e-fatura kullanma zorunluluğu olan merkezler olacağı; daha sonrada kademeli olarak Sosyal Güvenlik Kurumunun anlaşmalı olduğu Hastaneler ve Tıp Merkezleri dahil bütün SHS’ler, optikler ve eczanelerin e-faturaya geçmesinin isteneceği;
konuları görüşülmüştür.
Sayın Dernek Üyelerimizin; Kuruma “e-fatura geçiş” esnasında yaşayabileceklerini öngördükleri sorunları derneğimize “sabider@hotmail.com” adresine yazılı olarak bildirmeleri durumunda Kurum yetkilileriyle paylaşılacaktır.
Kamuoyunun ve çok değerli üyelerimizin dikkatine sunulur…